>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
Primăria Copșa Mică
Str. Aleea Castanilor, nr. 8
tel. 0269/840120
fax. 0269/840149
e-mail: primaria_copsa@birotec.ro
 
Stiri recente
Noutati postate pe site:

ANUNT LICITATIE PUBLICA SPATII PUBLICITARE 29 IUNIE 2017

ANUNT PENTRU OCUPAREA, PRIN CONCURS, A 2 POSTURI DE INGRIJITOR LA DOMICILIU

INDICATORI ECONOMICI TRIM.I 2017

ANUNT SELECTIE PARTENERI POCU AXA 4 OB 4.2

ANUNT COLECTIV COMUNICARE PRIN PUBLICITATE APRILIE 2017(AMENZI)

OFERTA VANZARE TERENURI 2017 (BACIU OLOFIR)

INDICATORI ECONOMICI TRIM.IV 2016

TAXELE ABROGATE PENTRU SERVICII PRESTATE ÎN DOMENIUL EVIDENŢEI PERSOANELOR ŞI AL STĂRII CIVILE

PROIECT REGULAMENT PUBLICITATE, RECLAMĂ ŞI AFIŞAJ ÎN ORAŞUL COPŞA MICĂ

ANUNT COLECTIV COMUNICARE ACTE ADMINISTRATIV FISCALE IAN.2017 (AMENZI)

PROIECT REGULAMENT MAJORARE IMPOZIT PE CLADIRI SI TERENURI NEINGRIJITE (ACTUALIZAT 2017)

PUBLICARE PROIECT DE HOTARARE STABILIRE TAXE SI IMPOZITE 2017

DISPOZITII PRIMAR, CU CARACTER NORMATIV 2016

ANUNT PENTRU OCUPAREA, PRIN CONCURS, UNUI POST DE REFERENT LA DIRECTIA TEHNICA 16.08.2016

PAGINA CETATEANULUI - FORMULARE ONLINE

PROIECT REGULAMENT TERASE TEMPORARE

VIDEOCLIP ETAPA I CAMPIONATUL NATIONAL DE MOTOCROS

REGULAMENTUL SERVICIULUI DE SALUBRIZARE PENTRU JUD.SIBIU

ANUNT PUBLIC - Parteneriat inchiriere imobil cart.Tarnavioara

PROCESE VERBALE SEDINTE CONSILIUL LOCAL

HOTARARI ALE CONSILIULUI LOCAL PE ANUL 2017

PUBLICATII DE CASATORIE 2017

ANUNT REPARTIZARE LOCUINTE

EVENIMENTE IN IMAGINI 2013

COPSA MICA A SCHIMBAT STEMA ORASULUI

RAPOARTE ACTIVITATE POLITIA LOCALA

REGULAMENT PRIVIND COMERTUL IN ZONELE PUBLICE

LUCRĂRI DE INVESTIŢII IN ORAŞUL COPŞA MICĂ ÎN PERIOADA 2009-2011

NOILE CONTURI IBAN PENTRU PERSOANE JURIDICE

REGULAMENT SI TARIFE CIMITIRE ORASENESTI (modificat)

REVISTA COPSA MICA 2010

Clubul elevilor Copsa Mica
 

 

 

Cercul de informatica

 

Informatica, una dintre cele mai noi materii studiate in mediul preuniversitar, se bucura de o deosebita atentie din partea elevilor, cadrelor didactice, parintilor si autoritatilor competente si responsabile ale statului. in momentul de fata, cand se fac investitii pentru informatizarea invatamantului, cand interesul elevilor atinge cote inalte si cand cadrele didactice specializate in informatica sunt relativ tinere si dornice de afirmare, trebuie depuse toate eforturile de a armoniza cele enumerate mai sus cu scopul de a descoperi si forma acei tineri care sa fie in stare sa se abata de pe drumul batatorit, al utilizarii unor tehnologii inventate si create de altii, spre necunoscut si investigarea acestuia, spre sansa de a-si dezvolta spiritul inventiv si creator pentru a atinge finalitatea procesului de invatamant care consta in invatarea de a gandi.

 

Asa cum inteleptii antichitatii au constatat ca nu se puteau face progrese in nici o stiinta fara studiul temeinic al filosofiei, observam ca astazi nu se poate face scoala fara utilizarea instrumentarului (hard si soft) al tehnologiei informatiei, respectiv al informaticii. Secolul in care traim este dominat de explozia informationala care va genera o revolutie a comunicarii. Tinerii intra in contact cu aceasta lume noua, invata totul din mers, navigheaza pe Internet, viseaza la o afacere sau la un loc de munca in care un rol important sa fie detinut de tehnologia informatiei, de computer. Printre disciplinele care ar putea sa formeze si sa dezvolte capacitatea tinerilor de a gandi, informatica are un rol esential.

 

Elevii trebuie sa afle care sunt acele functii care doar prin mijloacele tehnologiei informatiei ne stau la dispozitie; ce fel de instrumente exista; la ce se folosesc acestea; cum se folosesc; cum trebuie sa caute eficient in aceasta lume foarte bogata a informaticii.

Nu este nevoie sa se predea integral anumite teme legate de unele instrumente informatice, alese la un moment dat. De asemenea, nici incapatanarea de a preda mereu ultimele noutati nu se justifica in invatamantul preuniversitar. in predarea informaticii nu exista sabloane sau retete care sa fie obligatorii, in schimb este nevoie de talent si de dorinta de a descoperi chemarea, vocatia, pentru meseria de profesor. Aceasta chemare trebuie adusa la suprafata, trebuie constientizata.

 

Cateva principii care stau la baza predarii ar fi:

-dezvoltarea deprinderilor de utilizare a unui sistem de calcul si a unor produse soft de larga raspandire;

-dezvoltarea gandirii algoritmice, a spiritului inventiv si creator;

-dezvoltarea deprinderilor necesare activitatilor individuale si in echipa;

-constientizarea conexiunilor dintre informatica si societate;

-dezvoltarea deprinderilor de modelare, simulare si control, necesare in proiectarea algoritmilor.

 

Pentru a asigura impactul social cuvenit, interdisciplinaritatea informaticii nu trebuie privita simplist. Editorul de texte vegheaza asupra respectarii regulilor ortografice, tabelatorul inlatura o serie de dificultati si o cantitate mare de efort cand e nevoie de statistici, iar programele de instruire usureaza munca profesorilor, reduc efortul elevilor, infrumuseteaza procesul didactic. Internetul poate fi asimilat cu o biblioteca infinit de mare, este un adevarat tezaur care va trebui sa ajunga un izvor de cunostinte, atent alese si fructificate sub indrumarea profesorilor. in Clubul Copiilor si Elevilor Copsa Mica, in cadrul Cercului Informatica, un numar de 196 elevi(cu varste cuprinse intre 7 si 18 ani), incearca sa patrunda pe drumul cunoasterii si deprinderii de a lucra cu calculatorul si cu programele existente.

 

Activitatea la cerc se desfasoara pe trei nivele educationale si anume:

-la primul nivel, unde participa elevi din ciclul primar de invatamant, se urmareste familiarizarea copiilor cu instrumentul de lucru care este calculatorul(parti componente si modul lor de utilizare) si cu unele aplicatii simple, de genul editoarelor grafice(Paint, PrintArtist, etc.) si a editoarelor de texte(Word, WordPad);

-la al doilea nivel, frecventat de elevi din ciclul gimnazial, pe langa aprofundarea cunostintelor despre calculatoare, editoare de text si imagine, se introduc notiuni de algoritmi, limbaje de programare, sisteme de operare precum si generalitati despre Internet(ce este, cum se navigheaza, mesaje, etc.);

-la al treilea nivel, unde se lucreaza cu elevi de liceu, se aprofundeaza cunostinte dobandite in cadrul orelor de curs, despre limbaje de programare(se dezbat diferite metode de elaborare a algoritmilor) si Internet(moduri de cautare eficienta a informatiei, construirea unor pagini web, etc.).

-in anul scolar 2000-2001, elevii care s-au remarcat la activitatile desfasurate, au participat la Concursul Judetean de Informatica, unde au obtinut rezultate deosebite si anume: locul I - clasa a II-a, locul I - clasa a IV-a, locul I - clasa a V-a, locul I - clasa a VIII-a, locul II - clasa a VI-a.

 

Anul scolar 2000-2001 a incununat o perioada mai mare de timp, de aproximativ 4 ani, in care s-au obtinut de asemenea rezultate bune.

Pentru anii urmatori ne propunem ca un numar tot mai mare de elevi sa participe la activitatile desfasurate in cadrul cercului si speram ca, cunostintele acumulate le vor oferi posibilitatea de a deveni oameni de baza, creativi, intreprinzatori, capabili de a gasi solutii eficiente la problemele lumii de maine.

 

To top

 

 

Cercul de teatru

 

Activitatea teatrala in cadrul Cercului de specialitate din Clubul Copiilor si Elevilor creaza cadrul favorabil exprimarii libere a copiilor, antreneaza lucrul in echipa, se adapteaza la cerintele scenei afirmand o atitudine degajata, lipsita de emotii si isi propune educarea lor ca spectatori. Plecand de la simple exercitii de atentie in care sinceritatea si expresivitatea artistica, pana la jocuri de memorie, creaza actiunea scenica si imaginea artistica. Pentru a patrunde regulile comportarii scenice privim atenti in jurul nostru si ne dam seama ca si exprimarea sentimentelor ia forme diferite de la a impulsiona pana la a captiva pe cei din jur.

 

Arta teatrala se materializeaza intr-o opera de arta pe care o numim spectacol si care este rezultatul unei munci de creatie la care participa mai multi factori: dramaturgul, actorul, regizorul si publicul. Teatrul presupune interpretarea unui text de catre actori (copii - actori) pe o scena, indiferent unde este amplasat spatiul de joc, dar neaparat in fata publicului spectator. Una dintre caracteristicile artei teatrale este deci spectacolul. La baza muncii complexe, colective a factorilor componenti ai spectacolului dramaturg, actor, regizor si public, sta opera dramatica, adica piesa.

De ce elevi in formatiile teatrale? Raspunsul nu este altul decat a oferii solutii sigure la framantarile varstei lor, la orientarea lor etica, intelectuala si morala.

 

Teatrul poate contribui la imbogatirea culturii elevilor, la dezvoltarea gustului lor pentru arta autentica, la educarea posibilitatii de a intelege, de a patrunde profunzimea, frumusetile si subtilitatilor operelor marilor dramaturgi, de a emite judecati de valoare, dezvoltarea spiritului colectiv, trezirea spiritului de initiativa, a responsabilitatii si a spiritului civic. Prin spectacol, elevul isi manifesta si dezvolta inclinatiile si aptitudinile, capata incredere in posibilitatile sale. Prin teatru, elevul poate fi cunoscut si sub raportul personalitatii, pe care si-o poate forma si desavarsi. Apropiind tineretul scolar de teatru, formam si publicul de maine care, inarmat cu o temeinica cultura estetica va trai teatrul si-l va face sa traiasca. Figura centrala a spectacolului este actorul, ca si regizorul, care interpreteaza opera dramatica. Spectacolul inglobeaza si alti creatori dintre care mai importanti sunt: scenograful, ilustratorul muzical si, dupa caz, maestrul de dans.

Munca actorului - elev asupra rolului incepe chiar de la prima lectura a piesei, cand el incepe sa-si gandeasca personajul conturandu-i viitoarea infatisare in imagini pe care le are de intruchipat si continuand pana la premiera.

Vorbirea scenica intruchipeaza trairea launtrica a actorului - elev. O alta preocupare legata de vorbirea scenica si de vorbire in general este pronuntarea clara si corecta a enunturilur memorate sau formate de ei insisi.

Exprimarea prin gesturi, mimica sau miscarea starii personajului pe care-l intruchipeaza, adaptandu-si vocea, duce la crearea rolului.

Daca teatrul n-ar fi existat, omul de azi, omenirea de astazi nu ar fi ceea ce sunt, ar fi mai saraci. in decursul anilor de activitate la club s-au jucat piese de facturi diferite, plecand de la clasici la contemporani. "Piatra din casa" de V. Alecsandri, "Desteapta pamantului" de V.I.Popa, in anii 1998-1999, ocupand locul I la Festivalul Judetean de Teatru scolar de la Dumbraveni. in anii urmatori 1999-2000 s-au obtinut doua locuri II cu piesele "Ce stia satul" de V.Al.Jean si "Jocul de-a vacanta" de M.Sebastian, iar in 2000-2001 s-au obtinut doua locuri I cu "Burghezul gentilom" de Moliere si "Scranciobul de aur" de Monica Patriciu si un loc II cu "Five o'clock" de I.L.Caragiale.

La aceste piese au participat elevi pe categorii de varsta de la clasele I-IV, V-VIII si IX-XII. Entuziasmul pe care-l afiseaza elevii participanti la activitatile creativ - educative denota ca daca omul, daca umanitatea, poarta, pe chipul lor, imprimarile adanci ale unei evolutii in conditii permanent active de civilizatie si cultura,unele,dintre cele mai nobile sunt fara indoiala, ale teatrului. impreuna cu cele mai puternice instrumente ale spiritului si nu rareori la egalitate cu ele, teatrul nu a dat omenirii decat frumusete, adevar bunatate si sete sporita de constiinta normala, nobila si inalta. Lumea se lasa si vrea sa fie condusa de teatru, pe calea descoperirii acelor valori din care se constituie si se imbogateste patrimoniul sau spiritual, temeiul alcatuirii morale a lumii.

Teatrul este deschizatorul unui drum, e un mijloc ca orice arta de realizare a destinului omului.

 

Conducator cerc,

Prof. Ioan Drusan

To top

 

 

Cercul foto

 

Fotografia constituie un domeniu interdisciplinar bazat pe cunostinte de fizica, chimie, tehnologie de varf (mecanica fina, microelectronica), informatica si creativitate artistica.

Fotografia reprezinta astazi o realitate culturala, estetica si economica cu implicatii dintre cele mai diverse in viata oamenilor. Ea se impune prin valoarea sa documentara, ca prezenta evocatoare si prin valoarea sa metaforica. Fotografia se legitimeaza ca prezenta probatoare in cercetarea stiintifica din multiple domenii: arheologie, astronomie, fizica, biologie, medicina. Aceasta se justifica prin impactul sau publicitar, jurnalistic si ca arta.

Fotografia nu mai constituie un domeniu de activitate exclusivist, destinat doar celor cu o instructie de specialitate riguroasa, ci, dimpotriva, a devenit o activitate curenta pentru omul contemporan. La fel cum conducerea automobilului, dactilografia ori stenografia, alte discipline care pana nu cu mult timp in urma erau privite, in cel mai bun caz, cu nonsalanta celui care este intelegator fata de pasiunile trecatoare si inofesnive, si arta si tehnica inregistrarii imaginilor pe o bucata de celuloid si, apoi, transpunerea lor pe o bucati de hartie, a fost tratata drept o distractie pasnica vizavi de personajul plin de pitoresc ce ne lasa mici amintiri din concediile, vacantele noastre petrecute la munte, la mare sau la iubitoarele noastre neamuri, cu prilejul unor ocazii festive.

Cercul Foto - Mecanica fina se adreseaza elevilor dornici sa cunoasca constructia si modul de functionare a diverselor tipuri de aparate fotografice, caracteristicile materialelor fotosensibile, fotografierea propriu-zisa, chimia fotografica precum si a lucrurilor de laborator. Reliazarea unei fotografii nu se rezuma doar la apasarea pe butonul declansatorului si scoaterea filmului din aparat pentru a-l da la prelucrare altcuiva. Un adevarat fotograf amator executa fotografia de la A la Z, deci trebuie sa cunoasca si cateva dintre tainele laboratorului de chimie fotografica. Pentru realizarea acestui deziderat, cercul dispune de un laborator fotografic utilat cu toate cele necesare realizarii unor fotografii de buna calitate, dintre care multe au fost premiate la concursurile judetene de arte plastice - foto cineclub.

Cunoasterea si intelegerea notiunilor, principiilor si conceptelor specifice domeniului fizicii, chimiei si tehnicii fotografice, dobandirea de priceperi si deprinderi practice in realizarea de fotografii si de experimentare, dezvoltarea capacitatilor de explorare/investigare a realitatii prin abordarea genurilor fotografice, formarea de valori si atitudini estetice, dezvoltarea creativitatii, modelarea cunostintei, caracterului si sensibilitatii elevilor, sunt doar cateva obiective propuse pentru practicarea unei astfel de activitati extracurriculare.

Cercul Foto-Mecanica fina se doreste a fi un abecedar fotografic practic pentru elevii avansati sau incepatori, avizati de frumusetile si utilitatile pe care le ofera arta fotografica in ansamblu, cu scopul ca, pe langa cele ce pot fi lesne aflate din citirea prospectelor de prezentare a aparatelor, filmelor, hartilor ori a solutiilor destinate obtinerii fotografiilor in alb si negru, sa descrie sumar anumite principii general valabile in materie, precum si sa treaca in revista cateva tehnici de abordare a subiectului, tehnicii sau procedee devenite astazi nu numai clasice, ci si usor invechite.

Imaginile fotografice se deosebesc de toate celelalte imagini prin faptul ca ele poarta in structura lor garantia adevarului: ceea ce se vede intr-o imagine fotografica trebuie sa fi existat, este real, nu o inventie a vreunei fantezii infierbantate, fiindca in mod necesar, una dintre conditiile de baza ale aparitiei imaginii fotografice este prezenta fotografului cu aparatul in fata unui obiectiv concret, participarea lui in valtoarea vietii. Aceasta caracteristica definitorie a imaginii fotografiate si da o valoare specifica, atat de necesara intr-o lume in care artificialul, contrafacutul, plasmuitul isi croieste drum atat in viata practica cat si in cea spirituala. Nevoia de adevar si de adevarat este atat de mare, incat este bine ca cel putin acei elevi care participa la cercul Foto sa intareasca increderea in imaginea fotografica, lansand contrafacerile si mistificarile pe seama altor mestesugari si artisti.

 

Conducator cerc,

Prof. Cornelia Mihalache

To top

 

 

Cercul de orientare sportiva

 

Motto

"Sa facem din copiii ce cresc sub ochii nostri, oameni care intelegand nevoia miscarii, sa o traduca in fapt prin indeplinirea zilnica a unor forme de activitate sportiva usoara si apoi sa ramana definitive toata viata "

Eugen Para

 

Orientarea sportiva sau reinplantarea omului in natura

Istoricul cercului: Cercul de orientare sportivă funcţionează în clubul nostru din anul 1991. De-alungul anilor sute de copii s-au bucurat dezlegând tainele acestui sport. Faptul că un număr mare de sportivi au ajuns campioni judeţeni denotă faptul că acest sport a fost şi este iubit de către cei care au făcut cunoştinţă cu el. Ne putem mândri cu sportivi ca: Etveş Iulia, Etveş Alexandra, Tonică Mihaela, Bulai Iulian, Boldijar Marin şi mulţi alţii, care la fazele locale şi cele judeţene au reuşit să ocupe locurile fruntaşe. Foarte grăitor este şi faptul că în anul şcolar 2001-2002 la acest cerc s-au înscris un număr de 206 elevi, acest număr fiind şi la ora actuală în creştere.

Obiectivele cercului: Ţinând cont de specificul cercului şi de opţiunile elevilor, cercul de Orientare Sportivă, pentru acest an şi-a propus atingerea următoarelor obiective:

1. Asigurarea înscrierii la cerc a tuturor elevilor iubitori ai acestui sport;

2. Popularizarea în rândul elevilor prin mijoace felurite a tot ceea ce le poate oferi acest sport;

3. Asigurarea unei frecvenţe optime la cerc pe toată durata anului şcolar;

4. Parcurgerea integrală a tuturor temelor planificate;

5. Dotarea cercului cu material didactic nou prin achiziţionare sau autodotare;

6. Organizarea unor activităţi extraşcolare atractive, care să ofere elevilor modalităţi de destindere şi recreere şi care să facă o popularizare amplă a tuturor activităţilor din club.

 

Realizarea obiectivelor: Toate obiectivele propuse pentru anul şcolar în curs s-au realizat astfel:

a. Prin vizite efectuate la şcolile din zonă s-a făcut înscrierea şi reînscrierea opţională a elevilor dornici să practice acest sport. O atenţie deosebită s-a acordat aducerii la cerc a elevilor din clasele a-II-a. Înscrierea de noi membrii s-a făcut numai după o testare (prin discuţii cu elevul, părinţii sau învăţătorii, profesorii, diriginţii) privind starea de sănătate a elevilor. Înscrierea la cerc s-a făcut numai cu avizul părinţilor, care au fost înştiinţaţi de orarul elevului pentru categoria de vârstă în care se încadrează şi în linii mari de obiectivele urmărite la cerc. O atenţie deosebită am acordat şi recomandărilor venite din partea profesorilor de sport de la şcolile de unde provin elevii;

b. Frecvenţa la ore se realizează prin organizarea lecţiilor în aşa fel încât ele să devină cât mai atractive, la care elevii să participe cu plăcere şi care cu un minim de efort să-i înarmeze cu un bagaj maxim de cunoştinţe din domeniu. Ţinând cont că acest sport mai este numit şi ?Sportul Pădurilor? sau ?Reîmplantarea omului în natură ?, lecţiile de orientare se desfăşoară în aer liber (dacă condiţiile meteo permit acest lucru) astfel încât ele să dea impresia unor excursii de documentare cât mai atractive;

c. Parcurgerea integrală a materiei se realizează prin predarea în ritm cu planificarea a temelor propuse şi recuperarea temelor care din motive obiective nu sau putut preda;

d. Asigurarea dotări cercului se realizează prin achiziţionare de material didactic în limita fondurilor alocate dar şi prin autodotare, confecţionare de către profesori sau elevi a unor planşe, piese de ?moară?, indicatoare de reper, etc;

e. Toate activităţile extra şcolare sunt organizate în funcţie de opţiunile elevilor şi la solicitarea acestora. Acţionăm în aşa măsură încât aceste activităţi să asigure elevilor o paletă largă de mijloace de destindere şi care să vină în completarea activităţilor de la cercuri. De un real succes se bucură în rândul elevilor concursurile de cultură generală, cele de specialitate dar şi campionatele de tenis de masă, şah, rummy, fotbal etc.

 

Marele istoric Nicolae Iorga afirma la un moment dat că ?Drumeţia te învaţă mai mult decât zece biblioteci la un loc?. Această afirmaţie este şi deviza cercului de Orientare Sportivă. Să învăţăm să descoperim calităţi pe care nici nu bănuiam că le avem, să dezlegăm enigme, să explorăm necunoscutul, să ne călim organismul, să ne punem la încercare dibăcia, isteţimea şi curajul în stadionul natural al Orientării.

 

Conducator cerc,

Prof. Iuliu Gyongyi

To top

 

 

Cercul de protectia mediului

 

Cercul de Protectia Mediului functioneaza cu un numar de noua grupe si un efectiv total de 135 elevi din clasele II-XII.

Activitatea cercului prin natura continutului sau, prin marea diversitate a formelor si mijloacelor, a cadrului natural in care se desfasoara, se inscrie in cadrul actiunii generoase de educare ecologica a elevilor, de formare a acestora in spiritul pretuirii si dragostei fata de natura, pentru ocrotirea si conservarea mediului inconjurator.

Profilul cercului fiind de protectia mediului contribuie la:

-formarea conceptiei materialist-stiintifice despre natura si societate

-formarea constiintei si conduitei ecologice

Activitatile se desfasoara pe o tematica diversa, care cuprinde inclusiv probleme de ecologie, abordand teme si subteme in cadrul unei tematici largi specifice profilului cercului social-utile, de ocrotire a florei si faunei in special a celei ocrotite, de combatere a eroziunii solului, de plantare a pomilor si a perdelelor forestiere, de amenajare a parcurilor si gradinilor, de colectare a plantelor medicinale si a fructelor de padure etc.

Toate aceste activitati, desfasurandu-se in mijlocul naturii, contribuie la cunoasterea si protectia ei.

O conditie esentiala a muncii educativ-formative in cadrul cercului de Protectia Mediului o constituie alegerea adecvata a metodelor, a mijloacelor si formelor de realizare, a scopului si obiectivelor propuse care sa asigure dezvoltarea capacitatii intelectuale, de creatie a trasaturilor morale ale elevilor. De aceea e necesara folosirea celei mai bune metodologii care se bazeaza pe respectarea urmatoarelor principii: - mobilizarea libera si optionala a elevilor in desfasurarea activitatilor;

-imbinarea armonioasa a activitatii teoretice cu activitatea practica si de cercetare ;

-diversificarea continutului si a actiunilor in cadrul cercului;

-activizarea elevilor in procesul de asimilare;

Impreuna cu profesorul, elevii cerceteaza, invata, descopera, se informeaza dobandind prin efort propriu, cunostinte noi.

-imbinarea activitatii individuale cu cea de grup

-asigurarea unui climat afectiv in cadrul cercului

In cadrul cercului obligativitatea este inlocuita cu pasiunea, interesul pentru o activitate variata lasand camp liber creativitatii si initiativei.

Putem realiza un cadru variat elevilor prin desfasurarea lucrarilor in laborator si mai ales in laboratorul imens si inepuizabil al naturii.

Protectia mediului, valorificarea resurselor materiale sunt cateva din problemele actuale ale omenirii care puse in atentia membrilor cercului vor contribui la descoperirea unor solutii, cautarii necesare rezolvarii problemei existente pe planeta noastra. in cadrul cercului de ?Protectia mediului? pot fi incluse teme ca:

-ocrotirea naturii si a mediului ambiant

-elemente de monitorizare a mediului

-vizite la agentii de Protectia Mediului si statii meteorologice

-cunoasterea rezervatiilor naturale nationale si din Europa

-floricultura si arboricultura ornamentala.

Finalizarea activitatii cercului prin participarea la diverse expozitii si concursuri scolare, ofera activitatii cercului un profund caracter practic, creandu-le copiilor starea de emotivitate si dorinta continua de afirmare.

 

Conducator cerc,

Prof. Angela Stoian

To top

 

 

Cercul de jurnalistica

 

Educatia este un proces dificil care imbina intr-o doza inefabila stiinta si intuitia, experienta si spontaneitatea, este un veritabil act de magie pentru care dascalul trebuie sa gaseasca mereu alte si alte solutii, nascute din competenta, din studiu, dar si dintr-o inepuizabila creativitate.

Schimbarile de esenta din invatamantul romanesc lanseaza multiple provocari in conceperea unor noi continuturi, strategii, oferte curriculare, in acord cu orizontul de asteptare al elevilor. in fata educatorilor se afla mereu grupuri, colectivitati omogene sau eterogene, cu diferite aptitudini, calitati intelectuale sau disponibilitati afective. Arta profesorului este de a descoperi talente, de a stimula interesul pentru domenii de studiu, de a identifica motivatii, fara a uita ca fiecare copil are o anumita individualitate, un univers interior specific ce se refuza inserierilor si uniformizarilor.

Clubul Copiilor si Elevilor, prin specificul activitatii, ofera posibilitatea si flexibilitatea aplicarii, a adaptarii unor trasee curriculare alternative. Diversele cercuri aduna intr-un corolar simbolic experiente didactice, constatari si proiectii interesante pentru o zona didactica inedita, uneori neexplorata, dar bogata in posibilitati si provocari. Şcoala si mai mult aceasta unitate de invatamant care este Clubul Copiilor si Elevilor, care pun bazele culturii individului, trebuie sa ofere un cadru coerent si flexibil in care cooperarea (profesor-profesor, elev-elev, elev-profesor, elev-profesor-parinte), opinia liber exprimata, capacitatea de a face corelatii intra si transdisciplinare, gandirea flexibila, imaginatia, dorinta de afirmare si valorile asumate sa constituie dimensiuni definitorii.

Pornind de la aceste considerente, in anul scolar 2000-2001, la Clubul Copiilor si Elevilor Copsa Mica s-a infiintat cercul de Jurnalistica, infiintarea lui fiind o necesitate. Activitatile desfasurate aici si rezultatele obtinute la diversele manifestari era necesar sa fie popularizate si altfel in randul elevilor, iar numele celor merituosi, cu rezultate deosebite sa se regaseasca si altundeva decat pe diplomele expuse pe pereti. Astfel, finalitatea activitatii acestui cerc este editarea unei reviste a Clubului Copiilor si Elevilor Copsa Mica. Pana la aceasta insa, trebuie spus ca acest cerc se adreseaza elevilor din clasele V-XIII si obiectivele urmarite ar fi urmatoarele: sa dezvolte elevilor capacitatea de exprimare scrisa si orala, sa le stimuleze gandirea autonoma, reflexiva si critica, sa le stimuleze curiozitatea si imaginatia in crearea si rezolvarea unor probleme, sa le dezvolte o gandire deschisa, creativa si un spirit de obiectivitate si impartiabilitate, sa-i determine sa manifeste flexibilitate in cadrul schimbului de idei in diferite situatii de comunicare. Participand la activitatile propuse in cadrul acestui cerc, elevii vor fi capabili sa realizeze interactiuni in comunicarea orala sau scrisa, sa se raporteze critic la alte civilizatii, sa accepte diferentele si sa manifeste toleranta, sa deprinda si sa foloseasca corect terminologia specifica domeniului. Cercul urmareste si dezvoltarea simtului estetic si critic ca si toleranta fata de opiniile exprimate de altii.

Obiectivul va fi, cum s-a mai spus, editarea unei reviste a Clubului, imbinare de text si imagine, in colaborare cu Cercul de Informatica, titlul ales fiind ?Primii pasi?.

 

Conducator cerc,

Prof. Magda Tudorancea

To top